Proces budowy dedykowanego oprogramowania postrzegamy jako wspólną podróż.
Na każdym jej etapie – począwszy od zrozumienia celu projektu, projektowania architektury, po wdrożenie i utrzymanie systemu – stosujemy tylko najskuteczniejsze narzędzia. Systematycznie je dobieramy i aktualizujemy.
Dziś jest to zestaw, który najlepiej wspiera zwinne podejścia, m.in: Event Storming, User Story Mapping, Domain Driven Design czy Continuous Integration i Continuous Delivery. Opisaliśmy je w e-booku “Software as a journey” – czyli jak skutecznie realizować projekty budowy oprogramowania.
Pracując w ten sposób unikamy typowych problemów projektowych, zwiększamy efektywność biznesową Twoich przedsięwzięć i zapewniamy bezpieczeństwo ich pomyślnego zakończenia.
Na tym etapie przekonujesz się, że rozumiemy Twoje potrzeby oraz wiemy kto i w jakim celu będzie używał budowanego rozwiązania. Upewniasz się, że znamy swoją rolę w przedsięwzięciu – konsultanta lub wykonawcy systemu. Nasze zespoły poznają się lepiej. Budujemy wspólny język, którego używamy przez cały czas trwania projektu.
Upewniasz się, że system zaczyna realizować Twoje cele biznesowe. Regularnie otrzymujesz do testowania i akceptacji kolejne gotowe funkcjonalności. Widzisz już, że nowe rozwiązanie szybko przyniesie Ci oczekiwaną wartość biznesową.
Przyświeca nam tu jeden cel – aby Twój biznes mógł jak najszybciej używać nowej funkcjonalności. Odbierasz ją regularnie i sprawnie, bez nieoczekiwanych zdarzeń, opóźnień i błędów. Działające rozwiązanie zaczyna przynosić realne korzyści biznesowe.
Wiesz, że dobrze znamy Twoje rozwiązanie i domenę biznesową. Ufasz naszemu zespołowi i metodom pracy. Jesteś przekonany, że przekazując nam system w utrzymanie i rozwój zyskasz przestrzeń dla siebie i swoich pracowników na zadania koncepcyjne rozwijające Twój biznes.
|
| |
---|---|---|
Zespół | • dwa oddzielnie zespoły – brak zaufania • wzajemne pretensje • szukanie winnych | • jeden zespół pracujący na wspólny cel – zaufanie • nastawienie na szukanie rozwiązań |
Komunikacja | • nieporozumienia | • uspójnienie języka i pojęć • wzajemne zrozumienie |
Cel projektu | • różnie rozumiany | • jasny, jednakowo rozumiany • prawidłowo interpretowane i cyklicznie aktualizowane priorytety |
Przygotowanie projektu | • nie uwzględnia zmienności otoczenia biznesowego • często skupia się na stronie IT • wymaga posiadania od początku projektu wizji całego systemu | • otwartość na zmiany w projekcie i w biznesie klienta • nie trzeba od początku znać odpowiedzi na wszystkie pytania |
Prace projektowe | • brak wiedzy o postępach w projekcie • długi czas oczekiwania na pierwsze efekty • zbyt późne odkrywanie błędów • niepewność co do wyników projektu | • regularna obserwacja efektów • możliwość szybkiego, bieżącego reagowania na błędy • możliwe zmiany priorytetów biznesowych |
Uruchomienie systemu | • opóźnione • ujawnia błędy lub konieczność wprowadzenia zmian pod wpływem zmian w otoczeniu biznesowym firmy | • przewidywalne • brak zaskakujących błędów • efekty zgodne z oczekiwaniami |
Utrzymanie i rozwój | • dotyczy tylko strony technicznej systemów | • poza opieką techniczną, dostawcy zależy na wzroście biznesu Klienta • szuka i podpowiada nowe możliwości rozwoju |