White Label

White Label to centralny system ubezpieczeniowy obsługujący ubezpieczenia majątkowe i życiowe. Wspiera ubezpieczeniowe procesy biznesowe począwszy od modelowania produktów oferowanych poprzez ścieżkę sprzedaży, kalkulację składek i obsługę polis, aż po likwidację szkód.

Umów się na konsultację
White Label

Nagrodzony w 2018 roku

Hit Roku w 2018 r. w konkursie technologicznym "Gazeta Bankowa" w kategorii "Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe

Hit roku - Altkom Software & Consulting

Międzynarodowe doświadczenie

Mapa - Altkom Software & Consulting

Od 2002 roku wdrażamy kluczowe systemy dla firm ubezpieczeniowych z Europy i Ameryki. Zbudowane dzięki realizacji tych projektów zespół ekspertów i unikalne doświadczenie – stały się podstawą do stworzenia rozwiązania adresującego kluczowe potrzeby firm z sektora ubezpieczeń, jakim jest White Label’a.

White Label oparte jest na naszych doświadczeniach w następujących obszarach:

  • 9 wdrożeń w 6 krajach systemu core life, non-life i zdrowia
  • 4 wdrożenia systemu roszczeń komunikacyjnych.
  • 2 wdrożenia (wyłączna licencja) centralnego systemu bancassurance.
  • Portal brokerski do obsługi polis grupowych.
  • Portale direct.

Nasze mocne strony :

  • Zrozumienie specyfiki różnych rynków.
  • Znajomość wymogów prawnych i regulacyjnych w poszczególnych krajach.
  • Spójne standardy pracy w relacjach z zespołami Klientów.
  • Umiejętność pracy w wielokulturowych, rozproszonych zespołach projektowych.

Moduły White Label

Moduły Produktu:

Konfiguracja produktu
  • Wprowadzanie na rynek nowych, prostych produktów bez udziału IT, lub bardziej skomplikowanych z wyłącznym wsparciem analityków, bez konieczności programowania
  • Symulacja produktów przy użyciu środowiska testowego
  • Import nowych wersji bez restartu aplikacji
  • Mapowanie budowy produktów ubezpieczeniowych w systemie
  • Intuicyjna i złożona konfiguracja produktów
  • Wczytywanie plików parametryzacji z nową definicją produktu
  • Możliwość przygotowania produktu „od podstaw” lub modyfikacji istniejącego
  • Oddzielenie definicji ścieżki sprzedaży od definicji aktuarialnej (back-office)
  • Modyfikacja szablonów wydruków bez udziału IT (w zależności od produktów, kanałów sprzedaży, sieci)
Front sprzedażowy
  • Różne kanały sprzedaży, np. agenci, długi kanał (brokerzy nieprofesjonalni), direct, call center
  • Jedna definicja aktuarialna (back-office) umożliwia prezentację wielu „produktów” marketingowych na różnych ścieżkach sprzedaży
  • Pełna obsługa procesów sprzedaży produktów indywidualnych i grupowych, życiowych i majątkowych, wewnętrznych i zewnętrznych (np. multiagencje, reasekuracja, koasekuracja)
  • Jeden spójny widok do prezentacji oferty w wielu wariantach i produktach (multikalkulacja)
  • Możliwość modyfikacji parametrów oferowanego produktu oraz przeliczenia składki w czasie rzeczywistym
  • Wsparcie w zakresie zmian polisy: załączniki, wznowienia, anulowania
  • Obsługa kanałów komunikacji SMS i e-mail pozwalających na przesyłanie dokumentów związanych z polisą lub ofertą
Taryfikacja
  • Konfiguracja taryf dla prostych produktów bez udziału IT
  • Autonomiczne definiowanie algorytmów cenowych dla obliczeń w procesach sprzedaży i obsługi
  • Rabaty taryfowe i marketingowe, dopłaty, klauzule prawne
  • Kody rabatowe, oferty wiązane
  • Pełne wsparcie dla obsługi dużych ilości danych potrzebnych do obliczeń i korekt

Moduł szkód i roszczeń:

Szkody, roszczenia, subrogacja, sprawy sądowe
  • Zarządzanie operacyjne i kontrola usług, począwszy od rejestracji, poprzez weryfikację ochrony ubezpieczeniowej, wycenę szkody przez rzeczoznawcę, wypłatę odszkodowania, likwidację szkody aż do zakończenia sprawy
  • Automatyczna weryfikacja autentyczności roszczenia na podstawie danych z polisy i danych zebranych na miejscu (data zdarzenia, zakres ryzyka objętego ubezpieczeniem, procent przekroczenia kwoty polisy itp.)
  • Stworzenie listy zadań i powiadomień, które będą generowane automatycznie w oparciu o wystąpienie określonego zdarzenia
  • Logika wykrywania potencjalnego oszustwa lub nadużycia
  • Generowanie płatności i ich integracja z systemami rozliczeń finansowych
  • Wsparcie dla procesu subrogacji ubezpieczeniowej
  • Wsparcie w zakresie zarządzania procesem poboru składek
  • Wsparcie dla procesu przepływu pracy i dokumentów

Moduły operacyjne:

Zarządzanie procesami operacyjnymi

Data efektywna operacji
Możliwość wykonywania wszystkich operacji jednocześnie (np. nieprzerwana sprzedaż produktów w trakcie procesu zamykania miesiąca).

Automatyczne zarządzanie procesami
W przypadku nieprawidłowo wykonanej operacji – dostęp do logów biznesowych i technicznych z możliwością ponownego wykonania procesu.

Wycofanie operacji
Możliwość cofnięcia każdej operacji spowodowanej błędem użytkownika (np. nieprawidłowy aneks, zakończenie polisy). Każda wycofana operacja jest rejestrowana w systemie do celów audytowych.

Zarządzanie polisami i archiwami elektronicznymi
  • Centralne repozytorium zawierające niezbędne informacje o stronach zaangażowanych w procesy obsługiwane przez system (np. ubezpieczyciel, ubezpieczający)
  • Dostęp do wszystkich dokumentów dotyczących polis i roszczeń, jak również cyklu życia polisy
  • 360-stopniowy widok polisy – dostęp do kompletnego portfela polis w jednym spójnym widoku
  • Automatyzacja procesów: coroczne odnawianie polis, oferta odnowienia, indeksacja i obsługa masowych zmian polis
Windykacja należności
  • Monitorowanie płatności i wsparcie spłaty zadłużenia
  • Wspieranie windykacji miękkiej i twardej
  • Możliwość warunkowej konfiguracji ścieżek windykacyjnych i kanałów komunikacji z klientami
Przepływ dokumentów i korespondencja.
  • Szablony wydruku i zarządzanie treścią dla wszystkich etapów oferty i procesu posprzedażowego
  • Wsparcie komunikacji wielokanałowej (e-mail, sms, list tradycyjny)
  • Automatyczna obsługa korespondencji masowej
  • Wsparcie dla digitalizacji, skanowania, OCR

Moduły rachunkowości i finansów:

Księga pomocnicza
  • Zbieranie danych dla każdej transakcji (składki przypisane, inkaso, prowizje, odszkodowania, rezerwy, reasekuracja)
  • Wsparcie kont analitycznych w oparciu o zdefiniowane plany księgowe
  • Generowanie rekordów syntetycznych do księgi głównej
  • Wsparcie dla procesu końca dnia – bieżąca wydajność operacyjna i dynamiczne raportowanie
  • Obsługa procesu końca miesiąca – łączenie operacji biznesowych z księgowaniem kont
Składki i rozliczenia
  • Definicja składki dla wniosków, polis i certyfikatów
  • Zarządzanie inkasem, przeksięgowania i zwroty
  • Obsługa sum ubezpieczenia i rezerwy składek
  • Automatyczna identyfikacja inkasa składek wraz z rachunkiem polisy i alokacją na poszczególne ryzyka
Prowizje i struktura sprzedaży
  • Definicja kanałów sprzedaży i modeli prowizji
  • Grupowalna struktura sprzedaży rozproszonej
  • Obliczenia prowizji
  • Wypłaty odszkodowań i obsługa zwrotów
  • Wsparcie dla wielu beneficjentów prowizji
  • Automatyzacja korekt prowizyjnych w przypadku nieterminowego zamknięcia polisy
Silnik obliczeniowy
  • Silnik obliczeniowy – kompleksowe narzędzie do wszystkich rodzajów obliczeń
  • Wsparcie dla procedur naliczania rezerw, rabatów i niestandardowych prowizji
  • Tworzenie nowych procedur obliczeniowych bez wsparcia dostawcy
  • Obsługa obliczeń dotyczących kontroli produktów koasekuracyjnych

Moduły koasekuracji i reasekuracji:

Koasekuracja i reasekuracja
  • Pełne wsparcie dla procesu oferowania produktów w modelu koasekuracyjnym i reasekuracyjnym, a także w modelu multiagencyjnym (bez udziału w ryzyku)
  • Obsługa rozliczeń i wymiana danych z innymi firmami ubezpieczeniowymi

Moduły sprawozdawcze

Raportowanie
  • Analiza danych przechowywanych w systemie i gromadzenie danych statystycznych
  • Możliwość tworzenia własnych modeli obliczeniowych i dynamicznych prezentacji wyników
  • Raportowanie biznesowe. Możliwość przygotowania zestawów danych biznesowych i integracji z zewnętrznym silnikiem raportującym (np. JasperReports)
  • Planowanie finansowe. Moduł raportowy obejmujący proces planowania (tworzenie nowych, modyfikowanie istniejących) oraz repozytorium planów finansowych (w tym ich wersjonowanie
  • Raportowanie produktów. Raportowanie sprzedaży, rentowności, ryzyka itp. w podziale na grupy produktów

Kluczowe cechy naszego rozwiązania

1. PROSTE i INTUICYJNE = nie wymaga żadnego szkolenia!

  • przyjazny dla profesjonalnego i „nie-zawodowego” sprzedawcy

2. NIEZAWODNE = 24/7

  • wykonujący setki obliczeń na godzinę
  • wzorowany na bankowych standardach dostępności i niezawodności

3. SALES FIRST = sprzedaż od jutra!

  • prezentacja wielu produktów na front-endzie sprzedażowym (np. sezonowe lub dla grup zawodowych) w oparciu o jedną definicję aktuarialną
  • wprowadzenie nowego produktu na front sprzedażowy zajmuje tylko 1 dzień!

4. TIME-TO-MARKET = 1-3 miesiące!

  • dla jednego z naszych Klientów, nowy produkt turystyczny w kanale direct został wdrożony w 2 miesiące (łącznie z integracją z zewnętrznym systemem centralnym)
  • dla kolejnego Klienta średni czas wdrożenia 7 produktów wynosił 1,7 miesiąca/ produkt

5. CZAS NA PRZEDSTAWIENIE OFERTY = max. 30 sekund!

  • wycena ubezpieczenia komunikacyjnego wymaga podania tylko 2 danych (numer rejestracyjny i kod pocztowy) lub zeskanowania kodu QR z dowodu rejestracyjnego pojazdu
  • w tym samym kanale sprzedażowym, w ciągu zaledwie 3 miesięcy po wdrożeniu naszego rozwiązania, podwoiła się ilość kalkulacji

6. CZAS NA WYSTAWIENIE POLISY = max. 3 min!

  • proces sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych kończy się zapłatą np. gotówką, przelewem bankowym, kartą kredytową lub przez inną usługę pośrednictwa finansowego

7. SWOBODA WYBORU

  • prezentuje ofertę różnych produktów (lub towarzystw) w oparciu o multikalkulację
  • wzrost współczynnika konwersji dla nowej działalności o kilkadziesiąt %
  • na podstawie przedstawionych powyżej danych prognozuje się podobny wzrost wskaźnika odnowień

8. OTWARTA ARCHITEKTURA BIZNESOWA

  • produkty ubezpieczeniowe różnych towarzystw (marek) mogą być sprzedawane w ramach jednej ścieżki sprzedaży
  • dodatkowe przychody dzięki: własnym riderom dodawanym do produktów ubezpieczeniowych innych firm, pakietowaniu ryzyk oferowanych przez różne towarzystwa ubezpieczeniowe oraz bardziej atrakcyjnej, rozszerzonej ofercie produktów

9. MODUŁOWOŚĆ i KOMPLETNOŚĆ (end 2 end)

  • jedyny system, który obsługuje cały zakres działalności ubezpieczeniowej
  • modułowo, w zależności od potrzebnych funkcji

10. PARAMETRYZACJA

  • konfiguracja ścieżki sprzedaży bez udziału specjalistów IT
  • oddzielny branding frontu sprzedaży dla różnych kanałów i partnerów
  • wiele przyjaznych dla użytkownika narzędzi konfiguracyjnych

11. CZAS WDROŻENIA = maksymalnie 1 rok!

  • sprzedaż przez front-end w ciągu 2-6 miesięcy
  • pełne wdrożenie core’owego systemu w 1 rok

12. SaaS & CHMURA – CAPEX vs. OPEX

  • projekt może być czysto „biznesowy”, bez kosztów inwestycyjnych
  • możliwe scenariusze implementacji: chmura, hosting, lokalnie
  • wybór modeli licencjonowania: subskrypcja (opłata okresowa), na zdarzenia systemowe (SaaS), klasyczna umowa wdrożeniowa

13. NOWOCZESNA TECHNOLOGIA

  • najnowsze, stabilne wersje komponentów i technologii oprogramowania
  • bezpieczeństwo rozwoju i utrzymania
  • niezależność od dostawcy (Altkom)

14. INTERFEJS WEBOWY

  • praca z dowolnego miejsca poprzez przeglądarkę internetową
  • interfejs webowy front- i back-office
  • portale partnerów zewnętrznych

15. REFERENCJE

  • referencje dotyczące wdrożeń dostępne na żądanie

Success story

TUW - Altkom Software & Consulting

Etapy prac nad White Label

Opis problemu Klienta

W związku z rozpoczęciem działalności ubezpieczeniowej w zakresie ubezpieczeń na życie oraz znaczącą przebudową i rozwojem w sektorze non-life, Klient podjął decyzję o zastąpieniu dwóch dotychczasowych systemów rozwiązaniem White Label firmy Altkom.

Przeanalizujmy Twoje potrzeby biznesowe

Opis problemu Klienta

Wyzwania

Zaspokojenie potrzeb biznesowych i technicznych Klienta:

  • produkty life i non-life dostępne w jednym front-endzie
  • sprzedaż produktów komunikacyjnych różnych współubezpieczycieli w jednej ścieżce sprzedaży
  • konfiguracja nowej ścieżki sprzedaży w ciągu kilku dni
  • wdrożenie nowego produktu w ciągu 1-2 miesięcy
  • niezawodność systemu przy wykonywaniu setek obliczeń na godzinę
  • prostota w masowej sprzedaży w oddziałach pocztowych (bez szkolenia)
  • przeprowadzanie procesu migracji danych w sposób zapewniający ciągłość operacyjną

Opowiedz nam o swoim wyzwaniu

Wyzwania

Realizacja

System White Label został wdrożony w celu pełnego wsparcia procesów związanych z ubezpieczeniami na życie i majątkowymi, migracji polis z dotychczasowych systemów oraz parametryzacji produktów ubezpieczeniowych. White Label został dostarczony z nowoczesnymi front-endami, które umożliwiają konfigurację ścieżek sprzedaży w oparciu o definicje produktów pochodzące z dedykowanego modelera.

Zamów White Label

Realizacja

Opinie o White Label

JJ

Jacek Jabłoński

dyrektor IT Ubezpieczenia Pocztowe

Po przeprowadzeniu badań i analiz rynkowych zdecydowaliśmy się na wybór systemu ubezpieczeniowego Altkom. Decyzja ta wynikała głównie z kompletności rozwiązania (end2end), łatwości jego dostosowania do naszego modelu biznesowego oraz elastyczności dostawcy w zakresie wspierania naszych potrzeb.

Up

Ubezpieczenia pocztowe

Głównym powodem, dla którego wybraliśmy firmę Altkom, było jej wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu rozwiązań informatycznych dedykowanych dla rynku ubezpieczeniowego.

Umów się na konsultację

Jak możemy Ci pomóc? Napisz do nas na asc@altkomsoftware.pl lub wypełnij formularz.

!
!
!
!
!