Nagrodzony w 2018 roku
Hit Roku w 2018 r. w konkursie technologicznym "Gazeta Bankowa" w kategorii "Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe
Międzynarodowe doświadczenie
Od 2002 roku wdrażamy kluczowe systemy dla firm ubezpieczeniowych z Europy i Ameryki. Zbudowane dzięki realizacji tych projektów zespół ekspertów i unikalne doświadczenie – stały się podstawą do stworzenia rozwiązania adresującego kluczowe potrzeby firm z sektora ubezpieczeń, jakim jest White Label’a.
White Label oparte jest na naszych doświadczeniach w następujących obszarach:
- 9 wdrożeń w 6 krajach systemu core life, non-life i zdrowia
- 4 wdrożenia systemu roszczeń komunikacyjnych.
- 2 wdrożenia (wyłączna licencja) centralnego systemu bancassurance.
- Portal brokerski do obsługi polis grupowych.
- Portale direct.
Nasze mocne strony :
- Zrozumienie specyfiki różnych rynków.
- Znajomość wymogów prawnych i regulacyjnych w poszczególnych krajach.
- Spójne standardy pracy w relacjach z zespołami Klientów.
- Umiejętność pracy w wielokulturowych, rozproszonych zespołach projektowych.
Konfiguracja produktu
- Wprowadzanie na rynek nowych, prostych produktów bez udziału IT, lub bardziej skomplikowanych z wyłącznym wsparciem analityków, bez konieczności programowania
- Symulacja produktów przy użyciu środowiska testowego
- Import nowych wersji bez restartu aplikacji
- Mapowanie budowy produktów ubezpieczeniowych w systemie
- Intuicyjna i złożona konfiguracja produktów
- Wczytywanie plików parametryzacji z nową definicją produktu
- Możliwość przygotowania produktu „od podstaw” lub modyfikacji istniejącego
- Oddzielenie definicji ścieżki sprzedaży od definicji aktuarialnej (back-office)
- Modyfikacja szablonów wydruków bez udziału IT (w zależności od produktów, kanałów sprzedaży, sieci)
Front sprzedażowy
- Różne kanały sprzedaży, np. agenci, długi kanał (brokerzy nieprofesjonalni), direct, call center
- Jedna definicja aktuarialna (back-office) umożliwia prezentację wielu „produktów” marketingowych na różnych ścieżkach sprzedaży
- Pełna obsługa procesów sprzedaży produktów indywidualnych i grupowych, życiowych i majątkowych, wewnętrznych i zewnętrznych (np. multiagencje, reasekuracja, koasekuracja)
- Jeden spójny widok do prezentacji oferty w wielu wariantach i produktach (multikalkulacja)
- Możliwość modyfikacji parametrów oferowanego produktu oraz przeliczenia składki w czasie rzeczywistym
- Wsparcie w zakresie zmian polisy: załączniki, wznowienia, anulowania
- Obsługa kanałów komunikacji SMS i e-mail pozwalających na przesyłanie dokumentów związanych z polisą lub ofertą
Taryfikacja
- Konfiguracja taryf dla prostych produktów bez udziału IT
- Autonomiczne definiowanie algorytmów cenowych dla obliczeń w procesach sprzedaży i obsługi
- Rabaty taryfowe i marketingowe, dopłaty, klauzule prawne
- Kody rabatowe, oferty wiązane
- Pełne wsparcie dla obsługi dużych ilości danych potrzebnych do obliczeń i korekt
Szkody, roszczenia, subrogacja, sprawy sądowe
- Zarządzanie operacyjne i kontrola usług, począwszy od rejestracji, poprzez weryfikację ochrony ubezpieczeniowej, wycenę szkody przez rzeczoznawcę, wypłatę odszkodowania, likwidację szkody aż do zakończenia sprawy
- Automatyczna weryfikacja autentyczności roszczenia na podstawie danych z polisy i danych zebranych na miejscu (data zdarzenia, zakres ryzyka objętego ubezpieczeniem, procent przekroczenia kwoty polisy itp.)
- Stworzenie listy zadań i powiadomień, które będą generowane automatycznie w oparciu o wystąpienie określonego zdarzenia
- Logika wykrywania potencjalnego oszustwa lub nadużycia
- Generowanie płatności i ich integracja z systemami rozliczeń finansowych
- Wsparcie dla procesu subrogacji ubezpieczeniowej
- Wsparcie w zakresie zarządzania procesem poboru składek
- Wsparcie dla procesu przepływu pracy i dokumentów
Zarządzanie procesami operacyjnymi
Data efektywna operacji
Możliwość wykonywania wszystkich operacji jednocześnie (np. nieprzerwana sprzedaż produktów w trakcie procesu zamykania miesiąca).
Automatyczne zarządzanie procesami
W przypadku nieprawidłowo wykonanej operacji – dostęp do logów biznesowych i technicznych z możliwością ponownego wykonania procesu.
Wycofanie operacji
Możliwość cofnięcia każdej operacji spowodowanej błędem użytkownika (np. nieprawidłowy aneks, zakończenie polisy). Każda wycofana operacja jest rejestrowana w systemie do celów audytowych.
Zarządzanie polisami i archiwami elektronicznymi
- Centralne repozytorium zawierające niezbędne informacje o stronach zaangażowanych w procesy obsługiwane przez system (np. ubezpieczyciel, ubezpieczający)
- Dostęp do wszystkich dokumentów dotyczących polis i roszczeń, jak również cyklu życia polisy
- 360-stopniowy widok polisy – dostęp do kompletnego portfela polis w jednym spójnym widoku
- Automatyzacja procesów: coroczne odnawianie polis, oferta odnowienia, indeksacja i obsługa masowych zmian polis
Windykacja należności
- Monitorowanie płatności i wsparcie spłaty zadłużenia
- Wspieranie windykacji miękkiej i twardej
- Możliwość warunkowej konfiguracji ścieżek windykacyjnych i kanałów komunikacji z klientami
Przepływ dokumentów i korespondencja.
- Szablony wydruku i zarządzanie treścią dla wszystkich etapów oferty i procesu posprzedażowego
- Wsparcie komunikacji wielokanałowej (e-mail, sms, list tradycyjny)
- Automatyczna obsługa korespondencji masowej
- Wsparcie dla digitalizacji, skanowania, OCR
Moduły rachunkowości i finansów:
Księga pomocnicza
- Zbieranie danych dla każdej transakcji (składki przypisane, inkaso, prowizje, odszkodowania, rezerwy, reasekuracja)
- Wsparcie kont analitycznych w oparciu o zdefiniowane plany księgowe
- Generowanie rekordów syntetycznych do księgi głównej
- Wsparcie dla procesu końca dnia – bieżąca wydajność operacyjna i dynamiczne raportowanie
- Obsługa procesu końca miesiąca – łączenie operacji biznesowych z księgowaniem kont
Składki i rozliczenia
- Definicja składki dla wniosków, polis i certyfikatów
- Zarządzanie inkasem, przeksięgowania i zwroty
- Obsługa sum ubezpieczenia i rezerwy składek
- Automatyczna identyfikacja inkasa składek wraz z rachunkiem polisy i alokacją na poszczególne ryzyka
Prowizje i struktura sprzedaży
- Definicja kanałów sprzedaży i modeli prowizji
- Grupowalna struktura sprzedaży rozproszonej
- Obliczenia prowizji
- Wypłaty odszkodowań i obsługa zwrotów
- Wsparcie dla wielu beneficjentów prowizji
- Automatyzacja korekt prowizyjnych w przypadku nieterminowego zamknięcia polisy
Silnik obliczeniowy
- Silnik obliczeniowy – kompleksowe narzędzie do wszystkich rodzajów obliczeń
- Wsparcie dla procedur naliczania rezerw, rabatów i niestandardowych prowizji
- Tworzenie nowych procedur obliczeniowych bez wsparcia dostawcy
- Obsługa obliczeń dotyczących kontroli produktów koasekuracyjnych
Moduły koasekuracji i reasekuracji:
Koasekuracja i reasekuracja
- Pełne wsparcie dla procesu oferowania produktów w modelu koasekuracyjnym i reasekuracyjnym, a także w modelu multiagencyjnym (bez udziału w ryzyku)
- Obsługa rozliczeń i wymiana danych z innymi firmami ubezpieczeniowymi
Raportowanie
- Analiza danych przechowywanych w systemie i gromadzenie danych statystycznych
- Możliwość tworzenia własnych modeli obliczeniowych i dynamicznych prezentacji wyników
- Raportowanie biznesowe. Możliwość przygotowania zestawów danych biznesowych i integracji z zewnętrznym silnikiem raportującym (np. JasperReports)
- Planowanie finansowe. Moduł raportowy obejmujący proces planowania (tworzenie nowych, modyfikowanie istniejących) oraz repozytorium planów finansowych (w tym ich wersjonowanie
- Raportowanie produktów. Raportowanie sprzedaży, rentowności, ryzyka itp. w podziale na grupy produktów
Kluczowe cechy naszego rozwiązania
1. PROSTE i INTUICYJNE = nie wymaga żadnego szkolenia!
- przyjazny dla profesjonalnego i „nie-zawodowego” sprzedawcy
2. NIEZAWODNE = 24/7
- wykonujący setki obliczeń na godzinę
- wzorowany na bankowych standardach dostępności i niezawodności
3. SALES FIRST = sprzedaż od jutra!
- prezentacja wielu produktów na front-endzie sprzedażowym (np. sezonowe lub dla grup zawodowych) w oparciu o jedną definicję aktuarialną
- wprowadzenie nowego produktu na front sprzedażowy zajmuje tylko 1 dzień!
4. TIME-TO-MARKET = 1-3 miesiące!
- dla jednego z naszych Klientów, nowy produkt turystyczny w kanale direct został wdrożony w 2 miesiące (łącznie z integracją z zewnętrznym systemem centralnym)
- dla kolejnego Klienta średni czas wdrożenia 7 produktów wynosił 1,7 miesiąca/ produkt
5. CZAS NA PRZEDSTAWIENIE OFERTY = max. 30 sekund!
- wycena ubezpieczenia komunikacyjnego wymaga podania tylko 2 danych (numer rejestracyjny i kod pocztowy) lub zeskanowania kodu QR z dowodu rejestracyjnego pojazdu
- w tym samym kanale sprzedażowym, w ciągu zaledwie 3 miesięcy po wdrożeniu naszego rozwiązania, podwoiła się ilość kalkulacji
6. CZAS NA WYSTAWIENIE POLISY = max. 3 min!
- proces sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych kończy się zapłatą np. gotówką, przelewem bankowym, kartą kredytową lub przez inną usługę pośrednictwa finansowego
7. SWOBODA WYBORU
- prezentuje ofertę różnych produktów (lub towarzystw) w oparciu o multikalkulację
- wzrost współczynnika konwersji dla nowej działalności o kilkadziesiąt %
- na podstawie przedstawionych powyżej danych prognozuje się podobny wzrost wskaźnika odnowień
8. OTWARTA ARCHITEKTURA BIZNESOWA
- produkty ubezpieczeniowe różnych towarzystw (marek) mogą być sprzedawane w ramach jednej ścieżki sprzedaży
- dodatkowe przychody dzięki: własnym riderom dodawanym do produktów ubezpieczeniowych innych firm, pakietowaniu ryzyk oferowanych przez różne towarzystwa ubezpieczeniowe oraz bardziej atrakcyjnej, rozszerzonej ofercie produktów
9. MODUŁOWOŚĆ i KOMPLETNOŚĆ (end 2 end)
- jedyny system, który obsługuje cały zakres działalności ubezpieczeniowej
- modułowo, w zależności od potrzebnych funkcji
10. PARAMETRYZACJA
- konfiguracja ścieżki sprzedaży bez udziału specjalistów IT
- oddzielny branding frontu sprzedaży dla różnych kanałów i partnerów
- wiele przyjaznych dla użytkownika narzędzi konfiguracyjnych
11. CZAS WDROŻENIA = maksymalnie 1 rok!
- sprzedaż przez front-end w ciągu 2-6 miesięcy
- pełne wdrożenie core’owego systemu w 1 rok
12. SaaS & CHMURA – CAPEX vs. OPEX
- projekt może być czysto „biznesowy”, bez kosztów inwestycyjnych
- możliwe scenariusze implementacji: chmura, hosting, lokalnie
- wybór modeli licencjonowania: subskrypcja (opłata okresowa), na zdarzenia systemowe (SaaS), klasyczna umowa wdrożeniowa
13. NOWOCZESNA TECHNOLOGIA
- najnowsze, stabilne wersje komponentów i technologii oprogramowania
- bezpieczeństwo rozwoju i utrzymania
- niezależność od dostawcy (Altkom)
14. INTERFEJS WEBOWY
- praca z dowolnego miejsca poprzez przeglądarkę internetową
- interfejs webowy front- i back-office
- portale partnerów zewnętrznych
15. REFERENCJE
- referencje dotyczące wdrożeń dostępne na żądanie
Etapy prac nad White Label
Opis problemu Klienta
W związku z rozpoczęciem działalności ubezpieczeniowej w zakresie ubezpieczeń na życie oraz znaczącą przebudową i rozwojem w sektorze non-life, Klient podjął decyzję o zastąpieniu dwóch dotychczasowych systemów rozwiązaniem White Label firmy Altkom.
Przeanalizujmy Twoje potrzeby biznesowe
Wyzwania
Zaspokojenie potrzeb biznesowych i technicznych Klienta:
- produkty life i non-life dostępne w jednym front-endzie
- sprzedaż produktów komunikacyjnych różnych współubezpieczycieli w jednej ścieżce sprzedaży
- konfiguracja nowej ścieżki sprzedaży w ciągu kilku dni
- wdrożenie nowego produktu w ciągu 1-2 miesięcy
- niezawodność systemu przy wykonywaniu setek obliczeń na godzinę
- prostota w masowej sprzedaży w oddziałach pocztowych (bez szkolenia)
- przeprowadzanie procesu migracji danych w sposób zapewniający ciągłość operacyjną
Opowiedz nam o swoim wyzwaniu
Realizacja
System White Label został wdrożony w celu pełnego wsparcia procesów związanych z ubezpieczeniami na życie i majątkowymi, migracji polis z dotychczasowych systemów oraz parametryzacji produktów ubezpieczeniowych. White Label został dostarczony z nowoczesnymi front-endami, które umożliwiają konfigurację ścieżek sprzedaży w oparciu o definicje produktów pochodzące z dedykowanego modelera.
Zamów White Label
Opinie o White Label
Jacek Jabłoński
dyrektor IT Ubezpieczenia Pocztowe
Po przeprowadzeniu badań i analiz rynkowych zdecydowaliśmy się na wybór systemu ubezpieczeniowego Altkom. Decyzja ta wynikała głównie z kompletności rozwiązania (end2end), łatwości jego dostosowania do naszego modelu biznesowego oraz elastyczności dostawcy w zakresie wspierania naszych potrzeb.
Ubezpieczenia pocztowe
Głównym powodem, dla którego wybraliśmy firmę Altkom, było jej wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu rozwiązań informatycznych dedykowanych dla rynku ubezpieczeniowego.
Umów się na konsultację
Jak możemy Ci pomóc? Napisz do nas na asc@altkomsoftware.pl lub wypełnij formularz.